قهوه ترک یا تورکیش کافی چیه؟
نوشته شده توسط : coffee

قهوه برای اولین بار در سال 1555 توسط دو تاجر سوری به استانبول آورده شد و تا اواسط قرن 17 به بخش مهمی از مراسم دربار عثمانی تبدیل شد. سرو قهوه به طور کاملا تشریفاتی برای سلطان انجام می‌شد و زنان حرمسرا برای تهیه قهوه ترک آموزش می‌دیدند. و مردها بر اساس مهارت‌های تهیه‌ی قهوه، زنان رو مورد قضاوت قرار می‌دادند.

این مسئله از گذشته تا حال به یک فرهنگ تبدیل شده به طوری که امروزه در ترکیه در مراسم خواستگاری عروس با قهوه ترک از خانواده شوهر آینده پذیرایی می‌کنه. تو کافی شاپ ها نیز این قهوه سرور میشه و طرفدار های زیادی هم داره البته جدیدا نوشیدنی هایی نظیر موکا ، کاپوچینو و آفوگاتو بیشتر مورد استقبال قرار می‌گیره

چطور قهوه ترک درست کنیم؟

اگه تصمیم گرفتید که قهوه ترک درست کنید. باید بدونید که این نوشیدنی از روش تهیه گرفته تا پذیرایی و نوشیدن آداب خاص خودشو داره و بسیار منحصر به فرده. قهوه ترک بوی مسحور کننده‌ای داره و اعتیاد آوره.

تهیه‌ی این قهوه تو خونه بسیار کار ساده‌ای هست. فقط کافیه مراحلی که گفته می‌شه دنبال کنید.

ابتدا قهوه و آب را با هم داخل ظرف مخصوص قهوه ترک (قهوه جوش مسی) مخلوط کنید. از یک قاشق چای‌خوری برای ترکیب قهوه آسیاب شده با آب سرد استفاده کنید. و آهسته آب و قهوه رو هم بزنید تا کاملا با هم ترکیب بشن.





:: بازدید از این مطلب : 324
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 دی 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: