نوشته شده توسط : coffee
                            

مضرات قهوه برای زنان

مضرات قهوه برای زنان یکی از مسائل مهم هنگام بارداریه ، دوران بارداری برای مادر دورانی بسیار پر تنش و پر از اضطرابه. اگه پای صحبت های زنان باردار بشینید. حرفهایی از این قبیل می شنوید که . آیا پنیر پاستوریزه برای بچم ضرر داره؟ آیا ماهی، جیوه زیادی داره و ممکنه باعث مبتلا شدن کودک به سرطان بشه؟ آیا محصولات کنسروی باعث سقط جنین میشه؟ و سوالهایی از این قبیل…..

مضرات قهوه برای خانم ها

خانم های بارداری که به نوشیدن روزانه ی قهوه عادت دارند ممکنه نگران تاثیر کافئین موجود در قهوه و مضرات قهوه برای زنان و روی جنین باشند. که این نگرانی کاملا منطقی هست. متاسفانه هر کسی ممکنه بدون علم و دانش و صرفا برای همدردی با شما و یا کاهش استرستون پاسخی نه چندان منطقی بده. اگه می خواید به پاسخ درست و علمی برای سوالتون برسید با ما همراه باشید.

مضرات قهوه برای خانم هاخوردن قهوه ی زیاد برای خانم ها عوارضی در پی خواهد داشت که موجب به خطر انداختن سلامت کلی زنان می شود

مضرات قهوه برای زنان باردار

حقیقت اینه که کافئین روی کاهش وزن نوزاد به دنیا اومده تاثیر میذاره. و همچنین می تونه از جفت عبور کنه و به جنین برسه. بنابراین بر اساس توصیه سازمان بهداشت کانادا زنان باردار نباید روزانه بیش از 300 میلیگرم کافئین مصرف کنند. البته باید بگم که بسیاری از زنان بارداری که تهوع صبحگاهی دارند خودشون تمایلی به مصرف قهوه ندارند. 

لازمه بدونید که همه ی قهوه ها به یک اندازه کافئین ندارند. هدر لاولیس متخصص تغذیه در بیمارستان زنان و کودکان کانادا در این زمینه میگه: “میزان کافئین با نوع قهوه و روش آماده سازی قهوه مرتبط است” دریپ کافی (Drip coffee) یا قهوه تهیه شده به روش چکه ای بیشترین مقدار کافئین رو داره. که حدود 140 تا 240 میلی گرم کافئین در 240 میلی لیتر است. پس از اون قهوه دمی (brewed coffee)، و سپس قهوه ی فوری. 

به عنوان یک قائده کلی زنان حامله می تونن روزانه دو فنجان کوچک قهوه دمی میل کنند. در صورتی که کافئین دیگه ای مصرف نکنند. (توجه داشته باشید که نوشیدنی های گازدار و حتی شکلات ها هم ممکنه حاوی کافئین باشند و چای هم که قطعا حاوی مقداری کافئین هست).

حتما به سایز فنجون توجه کنید. به عنوان مثال  قهوه دمی که در فنجان بزرگ سرو می شه. حدود 470 میلی لیتر نوشیدنی قهوه و تقریبا 330 میلی گرم کافئین داره که از میزان مصرف روزانه تجاوز میکنه. پس بهتره خودتونو گول نزنید و همیشه اندازه ها رو رعایت کنید

The Disadvantages of Coffee for Women One of the most important issues during pregnancy is pregnancy for a very stressful and stressful mother. If you talk to pregnant women. You hear something like that. Does Pasteurized Cheese Hurt My Kids? Is the fish high in mercury and may cause the child to develop cancer? Can Canned Products Abort? And questions like… ..
The disadvantages of coffee for women

Pregnant women who are accustomed to drinking coffee daily may be concerned about the effects of caffeine in coffee and the harms of coffee for women and the fetus. That is a very logical concern. Unfortunately, not everyone can give a rational answer without sympathetic or downplaying Sterstone. If you want to get a scientific answer to your question, come with us..

مصرف قهوه و سقط جنین

مطالعات بیشماری روی حیوانات نشون داده که کافئین می تونه  باعث نقص هنگام تولد ، زایمان زودرس ، کاهش باروری و همچنین افزایش خطر نوزادان کم وزن و سایر مشکلات تولید مثل بشه. البته در مورد انسان هیچ مطالعه ی قطعی در این زمینه صورت نگرفته اما همین امر می تونه زنگ خطری برای مضرات قهوه برای زنان باشه

در سال 2008 مقاله ای در یک ژورنال آمریکایی منتشر شد که نشون میداد.  زنانی که روزانه 200 میلی گرم یا بیشتر کافئین مصرف می کنند ، دو برابر بیشتر از کسانی که هیچ کافئینی مصرف نمی کنند دچار سقط جنین می شن. در همان سال محققان دیگری به این نتیجه رسیدند که حد مجاز مصرف کافئین برای زنان باردار روزانه 200 تا 350 میلیگرم است و در صورتی که از این مقدار تجاوز نکنند خطری تهدیدشون نخواهد کرد.

به دلیل نتیجه گیری متناقض و اهمیت سلامت مادران به طور کلی توصیه می شه مقدار مصرف روزانه کافئین رو به کمتر از 200 میلیگرم کاهش بدن.

مقدار کافئین در نوشیدنی های مختلف بر پایه قهوه

در این تصویر مقدار کافئین موجود در هر نوشیدنی رو مشاهده می کنید. 

مقدار کافئین موجود در نوشیدنی

عوارض مصرف قهوه چیست؟

  •  کافئین یک ماده محرک و مدر محسوب میشه. از اونجایی که کافئین یک محرک هست، فشار خون و  ضربان قلب شمارو افزایش می ده، که هر دو در دوران بارداری توصیه نمیشن.
  •  کافئین همچنین باعث افزایش دفعات ادرار می شه. دفع زیاد ادرار باعث کاهش سطح مایعات بدن می شه و می توننه منجر به کم آبی بدن بشه.
  • کافئین از طریق جفت به کودک منتقل میشه. متابولیسم بچه در شکم مادر تکامل یافته نیست و جنین قادر به متابولیزه کردن کافئین نیست. 
  • کافئین می تونه باعث تغییر در الگوی حرکات طبیعی کودک و یا تغییر در الگوی خواب کودک در مراحل بعدی بارداری بشه.

مضرات قهوه برای پوست

آیا قهوه برای پوست مضره. در این زمینه تحقیقات زیادی انجام شده. 

مضرات قهوه برای پوست

قهوه ممکنه باعث بدتر شدن جوش یا آکنه بشه. به این صورت که قهوه علاوه بر اینکه سطح هوشیاری رو افزایش می ده. می تونه باعث افزایش استرس در بدن بشه.  هورمون های استرس ، مانند کورتیزول ، ممکنه میزان روغن تولید شده توسط غده های چربی رو افزایش بدن، و پوست شما بیشتر مستعد آکنه یا جوش بشه.

مصرف شیر و شکر همراه با قهوه

علاوه بر کافئین موجود در قهوه شیر یا شکری که همراه با قهوه میل می کنید می تونه روی پوستتون تاثیر بذاره و جزو مضرات قهوه برای زنان باشه. شواهد زیادی وجود داره که نشون میده شیر و مواد لبنی باعث ایجاد جوش در اطراف دهان و فک میشه. البته برای همه ی افراد اینطور نیست. 

 قند بیش از حد در جریان خون نیز باعث میشه کلاژن و الاستین با قندها پیوند برقرار کنند. و ضعیف تربشن.  اینجاست که علائم پیری آشکارتر می شه. پوست خشک تر و الاستیسیته پوست کمتر می شه و در نتیجه باعث ایجاد چین و چروک  و افتادگی در ظاهر پوست میشه.

مضرات قهوه برای قلب

مصرف کافئین زیاد باعث مشکل هایی برای بدن می شود ، محققان با تحقیق روی مصرف قهوه و مشکلات قلبی عروقی ، رابطهی خاصی بین آن ها پیدا کردن ، به این صورت که کسانی که بیماری قلبی دارند اگر مقدار زیادی قهوه ومصرف کرده و بش از حد کافئین دریافت نمایند 20 درصد بیشتر احتمال مرگ و میر خواهند داشت.

این تحقیق نتیجه ای حتمی در بر نداشت اما توصیه ی پزشکان مصرف حداکثر 6 فنجان قهوه در روز می باشد که به سلامت قلب آسیب نرساند. بر همین اساس ما نیز توصیه می کنیم بیش از حد قهوه مصرف نکنید.



:: بازدید از این مطلب : 342
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 11 مهر 1398 | نظرات ()