نوشته شده توسط : coffee

گیاه قهوه Tree درختی همیشه سبز است. این گیاه از خانواده روناسیان است و در مناطقی با آب و هوای گرمسیری رشد می کند.

گیاه قهوه از آفریقا به سایر نقاط جهان گسترش یافت. گیاه قهوه بومی آفریقای جنوبی و برخی از جزایر جنوب و جنوب شرقی آسیا است و قهوه احتمالاً اولین بار در اتیوپی تولید شده است.

البته برخی از کشورها یمن را منبع تولید قهوه می دانند. در حال حاضر در بیش از 70 کشور جهان ، عمدتا در مناطق گرمسیری قاره آمریکا ، آسیای جنوب شرقی ، هند و آفریقا کشت می شود. با رسیدن میوه گیاه قهوه ، دانه های قهوه برداشت ، فرآوری و در نهایت خشک می شوند. این دانه برای اولین بار در قرن سیزدهم در جهان عرب رواج یافت و بیشتر به این دلیل مشهور بود که اسلام ، که برای اولین بار در جهان عرب گسترش یافت ، نوشیدنی های الکلی و قهوه را به عنوان جایگزینی برای نوشیدنی ها ممنوع کرد.

پس از آغاز قرن هفدهم ، گیاه قهوه ای که به هند آمد و با قاچاق غلات بسیار بارور توسعه یافت. قهوه در حدود سال 1650 وارد انگلستان شد و کافی شاپ ها در آکسفورد و لندن تأسیس شدند.

در آن زمان کشت قهوه در انگلیس آغاز شد ، اما آفات و شرایط نامساعد آب و هوایی گیاهان قهوه را از بین برد و انگلیسی ها مجبور شدند به جای قهوه چای تولید کنند.

آموزش کاشت قهوه در گلدان

کارخانه قهوه آپارتمانی بسیار آسان راه اندازی شده و نگهداری آن چندان دشوار نیست و با رعایت اصول اولیه ، امکان گلدهی وجود دارد.

اگر می خواهید یک گیاه سالم پرورش دهید ، پس باید دانه های قهوه سالم داشته باشید. بنابراین ، از میوه های درخت قهوه سالم ، کاملا رسیده و سالم ، دانه های قهوه را انتخاب کنید.

قطعاً می دانید که باید از دانه های قهوه سبز استفاده کنید و دانه هایی که باید بو داده و قهوه ای شوند قابلیت جوانه زدن ندارند.

این اشتباهی است که بسیاری از افراد در آغاز مرتکب می شوند. آنها برای کاشت از دانه های قهوه بو داده استفاده می کنند و هرگز جوانه گیاه را نخواهند دید.

هرچه دانه های تازه بیشتری انتخاب کنید ، دانه ها سریعتر جوانه می زنند. سعی کنید هر دو قهوه عربیکا و روبوستا درست کنید. بازده جوانه زنی قهوه تا 4 ماه پس از برداشت و پس از این دوره ، بازده جوانه زنی دانه های قهوه به تدریج کاهش می یابد.

جوانه زدن بذرهای تازه کمتر از 2.5 ماه طول می کشد ، اما جوانه زدن بذرهای قدیمی می تواند تا 6 ماه طول بکشد. توصیه می شود ابتدا بذرها را به مدت 24 ساعت در آب خیسانده و سپس بذرها را در ماسه مرطوب یا ورمیکولیت مرطوب بکارید.

خاک باید به خوبی زهکشی شود تا آب اضافی از خاک خارج شود. در این مرحله باید یک پلاستیک شفاف روی گیاه قرار دهید تا گیاه و خاک مرطوب بماند.

بعد از جوانه زدن بذرها در ظرف شن ، نهال را با احتیاط از گیاه یا ماسه خارج کنید. آن را در قابلمه خاکی 20 لیتری بریزید.

باید در ظروف سفالی مقدار زیادی قالب وجود داشته باشد. توجه: بعضی اوقات در خاک پوشیده از پلاستیک کپک می بینید که در این صورت خاک آلوده است و برای رشد گیاه مناسب نیست.

منبع : https://coffeest.ir/



:: بازدید از این مطلب : 208
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 29 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : coffee


ماکیاتو کارامل چیست و چگونه می توان آن را در خانه درست کرد؟ یکی از متداول ترین سؤالات برای افرادی که قهوه را دوست دارند و دوست دارند انواع مختلف قهوه را به روش های مختلف سرو کنند. بنابراین ، بیایید شروع کنیم به آنچه کارامل ماکیاولی است و چرا اینقدر محبوب است! در حقیقت ، این نوشیدنی مبتنی بر اسپرسو است که با شیر گرم ، خامه و سس کارامل تهیه می شود. اگر سؤال دارید که علی رغم این مواد تشکیل دهنده مواد مغذی ، کالری ماچیاسیو کالری بالایی دارند ، می خواهم توجه شما را به اطلاعات موجود در جدول بالا جلب کنم. از جمله گونه های ماچاتیو می توان به کارمائل ماکیایتو سرد اشاره کرد که قبلاً طرز تهیه آن را آموزش داده ایم. این بار روش پخت و پز ماکیاتو داغ را در نظر خواهیم گرفت که در فصل سرما بسیار جالب است.

در این دستور العمل از شربت وانیل استفاده کردیم که باعث می شود طعم ماچاتیو شما عالی باشد. اما اگر به شربت وانیلی آماده دسترسی ندارید ، نگران نباشید. در مرحله بعدی طرز تهیه این شربت معطر را به شما آموزش خواهیم داد. در مورد سس کارامل نیز همین حرف را می توان گفت: می توانید طبق دستور غذای یک سرآشپز ایرانی ، آنرا آماده تهیه کنید یا خودتان آن را در خانه طبخ کنید. حالا که شما آماده تهیه یک غذای دلمه کارامل کارامل دلپذیر Starbucks هستید ، بیایید به دستور غذای آن بپردازیم!

طرز تهیه Caramel Macchiato 

1- ابتدا باید اسپرسو درست کنید. می توانید از دستگاه اسپرسو کمک بگیرید. اگر می خواهید از قهوه معمولی استفاده کنید ، باید حجم آن را دو برابر کنید. این به معنای استفاده از 120 میلی لیتر قهوه به جای 60 میلی لیتر است.

اسپرسو

2. هنگام تهیه قهوه کارامل ، شیر را گرم کنید. با استفاده از میکسر دستی ، شیر را مخلوط کنید تا کف شود. در این مرحله می توانید از کف شیر نیز استفاده کنید.

شیر میوه ای

3. اسپرسو آماده شده را درون یک فنجان اندازه گیری بریزید. در این مرحله ، هنگام تهیه ماکیاتو کارامل ، شما باید وانیل و شیر را درون فنجان دلخواه بریزید. سپس اسپرسو را درون کف شیر ریخته و به فنجان اضافه کنید.

قهوه را به شیر اضافه کنید

4 - و در آخر ، آخرین کاری که شما باید انجام دهید این است که سس کارامل را روی یک فنجان بریزید. با استفاده از سس کارامل می توانید دو دایره را در اطراف لبه ها بکشید و سپس یک الگوی ساده را در مرکز دایره ها بکشید.



:: بازدید از این مطلب : 587
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 12 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : coffee

سایت های زیادی در ایران در زمینه ی قهوه فعالیت می کنند که بخش فروش هم دارند و فعالیت های اقتصادی هم انجام می دهند اما سایت هایی که جهت افزایش آگاهی مردم در زمینه ی قهوه هستند و به دانش افزایی در این صنعت کمک می کنند زیاد نیستند. سایت خانه قهوه که یکی از بهترین سایت های محتوا محور در زمینه ی صنعت قهوه است کمک زیادی به افزایش آگاهی باریستا ها و آموزش های مبتنی بر قهوه می باشد . سایت تخصصی خانه قهوه گام مهمی را در افزایش این نوشیدنی مهم و پر طرفدار جهان برداشته است و فواید و مزایایی این نوشیدنی را به طور تخصصی و علمی شرح داده است که می توانید با مراجعه به این سایت آگاهی خود را در این زمینه بالا ببرید.



:: بازدید از این مطلب : 342
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 26 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : coffee

قهوه برای اولین بار در سال 1555 توسط دو تاجر سوری به استانبول آورده شد و تا اواسط قرن 17 به بخش مهمی از مراسم دربار عثمانی تبدیل شد. سرو قهوه به طور کاملا تشریفاتی برای سلطان انجام می‌شد و زنان حرمسرا برای تهیه قهوه ترک آموزش می‌دیدند. و مردها بر اساس مهارت‌های تهیه‌ی قهوه، زنان رو مورد قضاوت قرار می‌دادند.

این مسئله از گذشته تا حال به یک فرهنگ تبدیل شده به طوری که امروزه در ترکیه در مراسم خواستگاری عروس با قهوه ترک از خانواده شوهر آینده پذیرایی می‌کنه. تو کافی شاپ ها نیز این قهوه سرور میشه و طرفدار های زیادی هم داره البته جدیدا نوشیدنی هایی نظیر موکا ، کاپوچینو و آفوگاتو بیشتر مورد استقبال قرار می‌گیره

چطور قهوه ترک درست کنیم؟

اگه تصمیم گرفتید که قهوه ترک درست کنید. باید بدونید که این نوشیدنی از روش تهیه گرفته تا پذیرایی و نوشیدن آداب خاص خودشو داره و بسیار منحصر به فرده. قهوه ترک بوی مسحور کننده‌ای داره و اعتیاد آوره.

تهیه‌ی این قهوه تو خونه بسیار کار ساده‌ای هست. فقط کافیه مراحلی که گفته می‌شه دنبال کنید.

ابتدا قهوه و آب را با هم داخل ظرف مخصوص قهوه ترک (قهوه جوش مسی) مخلوط کنید. از یک قاشق چای‌خوری برای ترکیب قهوه آسیاب شده با آب سرد استفاده کنید. و آهسته آب و قهوه رو هم بزنید تا کاملا با هم ترکیب بشن.



:: بازدید از این مطلب : 323
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : coffee

ممنون میشم اگه کسی الان بتونه به من کمک کنه خوب ، اول از همه مهم است بدانید که من یک مبتدی هستم و فقط در خانه و هنگامی که دوستانم دوست دارم قهوه ای درست می کنم. تجهیزات من: Profitec Pro 300 (دیگ بخار دوتایی) و آسیاب Eureka Mignon Specialita است. من از دستگاه قهوه و چرخ چرخ بسیار خوشحالم.

برای ساده نگه داشتن سوال و به منظور سؤال من به شما اجازه می دهیم هنگام بیرون کشیدن عکس ، آن را با نسبت 2: 1 نگه دارید ، این کار درک من را برای شما راحت تر خواهد کرد. من می دانم که انواع مختلفی از نسبت های مختلف وجود دارد و همه بسیار ذائقه ذهنی و شخصی هستند ، اما برای بحث در مورد سوال من ، می خواهم آن را در 2: 1 نگه دارم.



- برای یک اسپرسو سینگل : 12 گرم دوز در 7 لیتر پرتفیلتر تک اسپوت با 24 گرم خروجی در 26 ثانیه.
- برای اسپرسو دبل: 18 گرم دوز در 14 گرم پرتافیلتر اسپوت دوتایی با 36 گرم خروجی در 26 ثانیه.

مسئله / سؤال من این است: از آنجا که 95٪ از وقت من فقط برای من در خانه قهوه درست می کنم ، از پرتفیلتر منفرد استفاده می کنم و همانطور که در بالا گفته شد نتیجه بسیار مطلوبی را می گیرم. در حال حاضر خوب است ، اما وقتی بعضی اوقات می خواهم اسپرسو شلیک کنم و از پرتفیلتر دوتایی استفاده می کنم ، خروجی 36 گرم را در حدود 18 ثانیه می گیرم ... وااااای سریعتر از تک اسپوت و این باعث کشته شدن من می شود زیرا نباید اینگونه باشد به معنای واقعی کلمه ، من همین الان یک شات با تک قایق و قهوه درست می کردم ، بعد از آن شلیک بعدی می خواهم یک شات دوتایی داشته باشم و از اسپوت دوبل استفاده می کنم که نتیجه خیلی سریع تری می گیرم ... من به سادگی نمی گیرم آی تی!

منظور من این است که آیا من می خواهم از هر اسپوت به اسپوت دوتایی ، هر بار کهکشان را انجام می دهم؟ این دیوانه خواهد بود !!!؟ بنابراین ، اگر من یک اسپرسو را می خواهم و دوست دختر من اسپرسو مضاعف می خواهد ، آیا باید تنظیم چرخ را تغییر دهم و تمام شماره گیری را در مراحل انجام آن شلیک دوتایی انجام دهم ؟؟؟ همچنین ، به دلیل اینکه من یک باریستای خانگی هستم و قهوه خود را خیلی کم انجام می دهم ، نمی خواهم قهوه را بیش از آنچه نیاز دارم هدر دهم ، به عنوان مثال: من نمی خواهم اسپرسو های مضاعف را فقط وقتی بخواهم انجام دهم یک اسپرسو ، من نمی خواهم هر وقت یک فنجان قهوه را هدر دهم وقتی می دانم فقط یک قهوه می نوشم ....

تفاوت سینگل اسپرسو و اسپرسو دوبل

برای اینکه واضح باشم ، من از پرتفیلترهای اصلی و سبدهای Profitec 300 استفاده می کنم و دستگاه فقط 2 هفته عمر دارد .. شاید فکر می کردم ممکن است این باشد که سوراخ های موجود در سبد 14 گرم بزرگتر از سبد 7 گرم باشد و بنابراین خروجی خیلی سریعتر از سبد 14 گرم در مقایسه با سبد 7 گرم است حتی اگر قهوه دقیقاً یکسان باشد ؟؟؟؟ اما فکر نمی کنم اینطور باشد زیرا همانطور که گفتم دستگاه کاملاً جدید است و من تعجب خواهم کرد که سبدها دارای اندازه های مختلف سوراخ باشند ... اگر اینگونه باشد ، آیا راهی وجود دارد که نیازی به آن نباشد در حال تغییر کردن و تنظیم مجدد همه چیز دوباره وقتی که من در حال تغییر به portafilter تک به دو برابر portafilter هستم؟




:: برچسب‌ها: اسپرسو ,
:: بازدید از این مطلب : 346
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 2 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : coffee

برای بسیاری ، قهوه یک مراسم است - یک تماس بیدار صبحانه ، راهی برای شکستن بعد از ظهر در محل کار و یک روش درمانی برای لذت بردن از دسر بعد از شام. و در روز ملی قهوه ، این آیین بسیار ارزان تر می شود. روز یکشنبه 29 سپتامبر ، چندین مارک غذا و نوشیدنی با دادن فنجان های رایگان و بسیار با تخفیف ، قهوه را جشن می گیرند. 7-یازده قهوه را با قیمت 1 دلار در هر اندازه عرضه می کند. در Krispy Kreme ، شما می توانید قهوه رایگان و بدون نیاز به خرید ، و یک محصول جدید با نسخه محدود نیز امتحان کنید. تمام معاملات ما تاکنون پیدا کرده ایم و در صورت پیدا کردن اطلاعات بیشتر ، تا تاریخ 29th از حساب خود استفاده کنید.

    مرتبط: این نمودار قهوه و خامه باعث بحث و تبادل نظر در بین دوستداران قهوه است

برگ قهوه و برگ چای

در تاریخ 29 سپتامبر ، میهمانان می توانند هنگام خرید هر نوع مواد غذایی یا نانوایی ، یک قهوه دم کرده 16 عیار ، گرم یا یخ زده بگیرند. این پیشنهاد در کل روز معتبر است و به ازای هر مهمان فقط یک قهوه رایگان محدود می شود. برای دستیابی به معامله ، خرید شما باید حداقل 2 دلار باشد.
مزارع کامبرلند

یک قهوه داغ یا یخ زده رایگان را در روز ملی قهوه C در هر اندازه قهوه یخی یا یخ زده بگیرید. فقط FREECOFFEE را به 64827 متن دهید و برای بازخرید پیشنهاد ، کوپنی دریافت خواهید کرد. عکس های عطر و طعم ، کرم ها و شیرین کننده ها نیز تعارف هستند و در این معاملات گنجانده شده اند.

    مرتبط: هک مورد تأیید متخصصان تغذیه که باعث شد طعم قهوه من بسیار بهتر شود

دانکین

اگر یک قهوه داغ را در رستوران های شرکت کننده Dunkin در سراسر کشور در روز ملی قهوه خریداری کنید ، یک مورد دوم (با ارزش برابر یا کمتر) به صورت رایگان دریافت خواهید کرد.
گدیوا

در محل های Godiva Boutique ، کیسه های قهوه یکی خریداری می شوند ، 50 درصد تخفیف می گیرند. همچنین می توانید یک قهوه داغ یا یخ زده 12 اونسی را در مکانهای کافه گودویا - خیابان لکسینگتون ، وودبوری کامونز ، ایستگاه پنسیلوانیا ، مرکز راکفلر و فروشگاههای کنار رودخانه دریافت کنید - با هر خرید.
قهوه هوشمند

در 15 مکان قهوه ای ، مشتریان می توانند یک قهوه فوری رایگان با خرید 10 دلار یا بیشتر دریافت کنند ، در حالی که تامین آنها آخرین است. مشتریان آنلاین که دو کیسه قهوه 12 اونس را خریداری می کنند ، حمل رایگان نیز دریافت می کنند.

    ارتباط: آیا می توانید قهوه را هنگام بارداری بنوشید؟

Krispy Kreme

Krispy Kreme برای جشن تعطیلات یک معامله و کالای کاملاً جدید ارائه می دهد. در روز یکشنبه ، 29 سپتامبر ، مشتریان می توانند از یک دونات لعاب اصلی و یک قهوه دم کرده رایگان و بدون خرید لازم لذت ببرند. تکرار می کنیم ، خریدی لازم نیست. و در هفته منتهی به روز ملی قهوه ، این برند همچنین اولین قهوه اصلی اصلی پر شده Kreme Donut (اصل گلای شیرینی پر شده با یک کرم قهوه پر شده) را تنها به مدت یک هفته ، از دوشنبه ، 23 سپتامبر و یکشنبه 29 سپتامبر آغاز می کند.
Le Pain Quotidien

این رستوران پیشنهاد می کند که یک BYOM معامله کند ، با نام "لیوان خود را بیاورید". در هر 99 مکان در سطح کشور ، لیوان مخصوص خود را بیاورید و یک فنجان قهوه رایگان دریافت کنید.
Peet

Peet's دارای دو معاملات برای روز ملی قهوه است ، که بین 27 سپتامبر و 29 سپتامبر معتبر است. اولین مورد این است که مشتریان می توانند 25 درصد تخفیف را در یک پیمانه لوبیا و یک قهوه قطره ای رایگان یا چای با قیمت یک پوند لوبیا در فروشگاه بخرند. اما اگر به صورت آنلاین خرید می کنید ، همچنان می توانید معامله کنید ، 25 درصد پوند از کلیه خریدهای معمولی و غیرقابل اشتراک لوبیا در وب سایت Peet با استفاده از کد تبلیغی "COFFEEDAY19".

    مرتبط: علم می گوید نوشیدن قهوه به زندگی طولانی تر منجر می شود

پرواز خلبانی J

در روز ملی قهوه ، مهمانان همچنین قهوه گرم یا سرد هر اندازه را به صورت رایگان دریافت می کنند — تمام کاری که شما باید انجام دهید اینست که برنامه Pilot Flying J را بارگیری کنید.
قهوه PJ

به PJ's در روز ملی قهوه مراجعه کنید تا یک قهوه ترکیبی وینی 12 اونسی رایگان به دست بیاورید.
7-یازده

در کل روز 29 سپتامبر (ساعت 12:01 صبح تا 11:59 بعد از ظهر) ، می توانید قهوه به اندازه 7 عدد را با قیمت فقط 1 دلار در فروشگاه های شرکت کننده در سراسر کشور بگیرید. برای گرفتن معامله ، برنامه 7Rewards را بارگیری کنید.

این اطلاعات با دسترسی بیشتر اطلاعات به روز می شوند.



:: بازدید از این مطلب : 280
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 10 آذر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : coffee

یکی از نویسندگان راهنمای کامل Idiot برای قهوه و چای رازهای خود را در زمینه دم کردن قهوه بیان می کند که بهترین فنجان جوئی است که شما تا به حال طعم آن را درست می کنید درست در آشپزخانه خود.

آه ، قهوه ... آیین صبح مورد علاقه من و منبع کافئین. به عنوان نویسنده راهنمای راهنمای کامل Idiot برای قهوه و چای و یکی از مشارکت مکرر مجله Fresh Cup ، به من قهوه خوبی داده است.


دم کردن یک فنجان قهوه آسان به نظر می رسد ، اما چند بار طعم شما مانند یک کافی شاپ محلی است؟ (هرگز؟) خبر خوب ، بر خلاف دیگر تلاش های آشپزی ، تهیه قهوه خوب بیشتر از تکنیک کردن است تا چاشنی وسایل. اگر از این اشتباهات رایج خودداری کنید ، یک فنجان جسورانه و دلپذیر در خانه قابل دستیابی است.

روان! Taste of Home خط قهوه ای با کیفیت جدید دارد!

اشتباه شماره 1: استفاده از آب کافی گرم نیست


بسیاری از شراب های تجاری قطره ای هرگز برای رسیدن به قهوه مناسب به دمای ایده آل (195 تا 205 درجه) نمی رسند. آب موجود در این محدوده بیشترین عطر و طعم را از لوبیا می گیرد. به مطبوعات یا روش ریختن فرانسوی (Chemex یا یک فیلتر سرامیکی) بروید ، جایی که آب فقط از جوش بر روی دانه های زمین ریخته می شود و به مدت سه تا چهار دقیقه آن را آب می کنید. اینها معمولاً حدود 30 دلار قیمت دارند که ارزان تر از متوسط ​​کارخانه برقی است.
اشتباه شماره 2: استفاده از لوبیا هایی که مدتها قبل در زمین ریخته بودند

خرید لوبیای پیش زمین خالی از لطف است. دانه های قهوه چند دقیقه ای ریخته ، آنها شروع به آزاد کردن طعم های ظریف خود می کنند. هرچه مدت بیشتری منتظر بمانید ، بیشتر عطر و طعم کاهش می یابد. لوبیای کامل را در راهرو بقالی خرد کنید یا این کار را خودتان در خانه انجام دهید: روی یک چرخ تیغه کم هزینه یا چشمه ای برای یک چرخ گوشتکوب برای یک ریز ریزتر نیز سرمایه گذاری کنید. هنگام گرم شدن آب ، آن را روشن کنید. (برای امتیاز جایزه ، با افزودن ادویه به لوبیا ، عطر و طعم را تقویت کنید.)
اشتباه شماره 3: ریختن داخل یک فنجان سرد

در مورد آن فکر کنید اگر مایع داغ را درون ظرفی با دمای کمتر ریخته ، این مدت طولانی داغ نخواهد ماند ، درست است؟ با پیش گرم کردن فنجان ، لذت نوشیدنی خود را طولانی کنید. بهترین قسمت این است که آب در حال حاضر در حال جوشیدن است. کافی است مقداری آب را داخل فنجان بریزید ، در حالی که قهوه در حال دم کردن آن است ، در آنجا بگذارید و قبل از پر کردن قهوه آن را خالی کنید. همچنین ایده خوبی است که قبل از اضافه کردن زمینه ها ، مطبوعات فرانسوی یا آب داغ را با آب گرم بریزید.

اشتباه شماره 4: نوشیدن از نوع اشتباه فنجان

آن دسته از آموزشهای چرمی چینی را که می خواهید برای یک مهمانی چای یا فنجان قهوه فوق العاده کاربردی Corelle که سالها در آن قرار داشتید ، به سرعت کاهش می یابند و شما را با درجه حرارت اتاق (گاز)! یک فنجان دیواری ضخیم دمای داغ قهوه را برای مدت بیشتری حفظ می کند. سعی کنید لیوان قهوه سفید به سبک شام را با یک دیوار ضخیم پیدا کنید. ما همچنین دوست داریم که از لیوان های سرامیکی دست ساز و دست ساز استفاده کنید. دم کردن قهوه را قبل از پر کردن قهوه خالی کنید و آن را خالی کنید. همچنین ایده خوبی است که قبل از اضافه کردن زمینه ها ، مطبوعات فرانسوی یا آب داغ را با آب گرم بریزید.



:: بازدید از این مطلب : 303
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 آبان 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : coffee
                            

مضرات قهوه برای زنان

مضرات قهوه برای زنان یکی از مسائل مهم هنگام بارداریه ، دوران بارداری برای مادر دورانی بسیار پر تنش و پر از اضطرابه. اگه پای صحبت های زنان باردار بشینید. حرفهایی از این قبیل می شنوید که . آیا پنیر پاستوریزه برای بچم ضرر داره؟ آیا ماهی، جیوه زیادی داره و ممکنه باعث مبتلا شدن کودک به سرطان بشه؟ آیا محصولات کنسروی باعث سقط جنین میشه؟ و سوالهایی از این قبیل…..

مضرات قهوه برای خانم ها

خانم های بارداری که به نوشیدن روزانه ی قهوه عادت دارند ممکنه نگران تاثیر کافئین موجود در قهوه و مضرات قهوه برای زنان و روی جنین باشند. که این نگرانی کاملا منطقی هست. متاسفانه هر کسی ممکنه بدون علم و دانش و صرفا برای همدردی با شما و یا کاهش استرستون پاسخی نه چندان منطقی بده. اگه می خواید به پاسخ درست و علمی برای سوالتون برسید با ما همراه باشید.

مضرات قهوه برای خانم هاخوردن قهوه ی زیاد برای خانم ها عوارضی در پی خواهد داشت که موجب به خطر انداختن سلامت کلی زنان می شود

مضرات قهوه برای زنان باردار

حقیقت اینه که کافئین روی کاهش وزن نوزاد به دنیا اومده تاثیر میذاره. و همچنین می تونه از جفت عبور کنه و به جنین برسه. بنابراین بر اساس توصیه سازمان بهداشت کانادا زنان باردار نباید روزانه بیش از 300 میلیگرم کافئین مصرف کنند. البته باید بگم که بسیاری از زنان بارداری که تهوع صبحگاهی دارند خودشون تمایلی به مصرف قهوه ندارند. 

لازمه بدونید که همه ی قهوه ها به یک اندازه کافئین ندارند. هدر لاولیس متخصص تغذیه در بیمارستان زنان و کودکان کانادا در این زمینه میگه: “میزان کافئین با نوع قهوه و روش آماده سازی قهوه مرتبط است” دریپ کافی (Drip coffee) یا قهوه تهیه شده به روش چکه ای بیشترین مقدار کافئین رو داره. که حدود 140 تا 240 میلی گرم کافئین در 240 میلی لیتر است. پس از اون قهوه دمی (brewed coffee)، و سپس قهوه ی فوری. 

به عنوان یک قائده کلی زنان حامله می تونن روزانه دو فنجان کوچک قهوه دمی میل کنند. در صورتی که کافئین دیگه ای مصرف نکنند. (توجه داشته باشید که نوشیدنی های گازدار و حتی شکلات ها هم ممکنه حاوی کافئین باشند و چای هم که قطعا حاوی مقداری کافئین هست).

حتما به سایز فنجون توجه کنید. به عنوان مثال  قهوه دمی که در فنجان بزرگ سرو می شه. حدود 470 میلی لیتر نوشیدنی قهوه و تقریبا 330 میلی گرم کافئین داره که از میزان مصرف روزانه تجاوز میکنه. پس بهتره خودتونو گول نزنید و همیشه اندازه ها رو رعایت کنید

The Disadvantages of Coffee for Women One of the most important issues during pregnancy is pregnancy for a very stressful and stressful mother. If you talk to pregnant women. You hear something like that. Does Pasteurized Cheese Hurt My Kids? Is the fish high in mercury and may cause the child to develop cancer? Can Canned Products Abort? And questions like… ..
The disadvantages of coffee for women

Pregnant women who are accustomed to drinking coffee daily may be concerned about the effects of caffeine in coffee and the harms of coffee for women and the fetus. That is a very logical concern. Unfortunately, not everyone can give a rational answer without sympathetic or downplaying Sterstone. If you want to get a scientific answer to your question, come with us..

مصرف قهوه و سقط جنین

مطالعات بیشماری روی حیوانات نشون داده که کافئین می تونه  باعث نقص هنگام تولد ، زایمان زودرس ، کاهش باروری و همچنین افزایش خطر نوزادان کم وزن و سایر مشکلات تولید مثل بشه. البته در مورد انسان هیچ مطالعه ی قطعی در این زمینه صورت نگرفته اما همین امر می تونه زنگ خطری برای مضرات قهوه برای زنان باشه

در سال 2008 مقاله ای در یک ژورنال آمریکایی منتشر شد که نشون میداد.  زنانی که روزانه 200 میلی گرم یا بیشتر کافئین مصرف می کنند ، دو برابر بیشتر از کسانی که هیچ کافئینی مصرف نمی کنند دچار سقط جنین می شن. در همان سال محققان دیگری به این نتیجه رسیدند که حد مجاز مصرف کافئین برای زنان باردار روزانه 200 تا 350 میلیگرم است و در صورتی که از این مقدار تجاوز نکنند خطری تهدیدشون نخواهد کرد.

به دلیل نتیجه گیری متناقض و اهمیت سلامت مادران به طور کلی توصیه می شه مقدار مصرف روزانه کافئین رو به کمتر از 200 میلیگرم کاهش بدن.

مقدار کافئین در نوشیدنی های مختلف بر پایه قهوه

در این تصویر مقدار کافئین موجود در هر نوشیدنی رو مشاهده می کنید. 

مقدار کافئین موجود در نوشیدنی

عوارض مصرف قهوه چیست؟

  •  کافئین یک ماده محرک و مدر محسوب میشه. از اونجایی که کافئین یک محرک هست، فشار خون و  ضربان قلب شمارو افزایش می ده، که هر دو در دوران بارداری توصیه نمیشن.
  •  کافئین همچنین باعث افزایش دفعات ادرار می شه. دفع زیاد ادرار باعث کاهش سطح مایعات بدن می شه و می توننه منجر به کم آبی بدن بشه.
  • کافئین از طریق جفت به کودک منتقل میشه. متابولیسم بچه در شکم مادر تکامل یافته نیست و جنین قادر به متابولیزه کردن کافئین نیست. 
  • کافئین می تونه باعث تغییر در الگوی حرکات طبیعی کودک و یا تغییر در الگوی خواب کودک در مراحل بعدی بارداری بشه.

مضرات قهوه برای پوست

آیا قهوه برای پوست مضره. در این زمینه تحقیقات زیادی انجام شده. 

مضرات قهوه برای پوست

قهوه ممکنه باعث بدتر شدن جوش یا آکنه بشه. به این صورت که قهوه علاوه بر اینکه سطح هوشیاری رو افزایش می ده. می تونه باعث افزایش استرس در بدن بشه.  هورمون های استرس ، مانند کورتیزول ، ممکنه میزان روغن تولید شده توسط غده های چربی رو افزایش بدن، و پوست شما بیشتر مستعد آکنه یا جوش بشه.

مصرف شیر و شکر همراه با قهوه

علاوه بر کافئین موجود در قهوه شیر یا شکری که همراه با قهوه میل می کنید می تونه روی پوستتون تاثیر بذاره و جزو مضرات قهوه برای زنان باشه. شواهد زیادی وجود داره که نشون میده شیر و مواد لبنی باعث ایجاد جوش در اطراف دهان و فک میشه. البته برای همه ی افراد اینطور نیست. 

 قند بیش از حد در جریان خون نیز باعث میشه کلاژن و الاستین با قندها پیوند برقرار کنند. و ضعیف تربشن.  اینجاست که علائم پیری آشکارتر می شه. پوست خشک تر و الاستیسیته پوست کمتر می شه و در نتیجه باعث ایجاد چین و چروک  و افتادگی در ظاهر پوست میشه.

مضرات قهوه برای قلب

مصرف کافئین زیاد باعث مشکل هایی برای بدن می شود ، محققان با تحقیق روی مصرف قهوه و مشکلات قلبی عروقی ، رابطهی خاصی بین آن ها پیدا کردن ، به این صورت که کسانی که بیماری قلبی دارند اگر مقدار زیادی قهوه ومصرف کرده و بش از حد کافئین دریافت نمایند 20 درصد بیشتر احتمال مرگ و میر خواهند داشت.

این تحقیق نتیجه ای حتمی در بر نداشت اما توصیه ی پزشکان مصرف حداکثر 6 فنجان قهوه در روز می باشد که به سلامت قلب آسیب نرساند. بر همین اساس ما نیز توصیه می کنیم بیش از حد قهوه مصرف نکنید.



:: بازدید از این مطلب : 347
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 11 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : coffee
با سلام.به دنیای لوکس بلاگ و وبلاگ جدید خود خوش آمدید.هم اکنون میتوانید از امکانات شگفت انگیز لوکس بلاگ استفاده نمایید و مطالب خود را ارسال نمایید.شما میتوانید قالب و محیط وبلاگ خود را از مدیریت وبلاگ تغییر دهید.با فعالیت در لوکس بلاگ هر روز منتظر مسابقات مختلف و جوایز ویژه باشید.
در صورت نیاز به راهنمایی و پشتیبانی از قسمت مدیریت با ما در ارتباط باشید.برای حفظ زیبابی وبلاگ خود میتوانید این پیام را حذف نمایید.جهت حذف این مطلب وارد مدیریت وب خود شوید و از قسمت ویرایش مطالب قبلی ،مطلبی با عنوان به وبلاگ خود خوش امدید را حذف نمایید.امیدواریم لحظات خوبی را در لوکس بلاگ سپری نمایید...

:: بازدید از این مطلب : 264
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 0 0 | نظرات ()

صفحه قبل 1 صفحه بعد