نوشته شده توسط : coffee

قهوه برای اولین بار در سال 1555 توسط دو تاجر سوری به استانبول آورده شد و تا اواسط قرن 17 به بخش مهمی از مراسم دربار عثمانی تبدیل شد. سرو قهوه به طور کاملا تشریفاتی برای سلطان انجام می‌شد و زنان حرمسرا برای تهیه قهوه ترک آموزش می‌دیدند. و مردها بر اساس مهارت‌های تهیه‌ی قهوه، زنان رو مورد قضاوت قرار می‌دادند.

این مسئله از گذشته تا حال به یک فرهنگ تبدیل شده به طوری که امروزه در ترکیه در مراسم خواستگاری عروس با قهوه ترک از خانواده شوهر آینده پذیرایی می‌کنه. تو کافی شاپ ها نیز این قهوه سرور میشه و طرفدار های زیادی هم داره البته جدیدا نوشیدنی هایی نظیر موکا ، کاپوچینو و آفوگاتو بیشتر مورد استقبال قرار می‌گیره

چطور قهوه ترک درست کنیم؟

اگه تصمیم گرفتید که قهوه ترک درست کنید. باید بدونید که این نوشیدنی از روش تهیه گرفته تا پذیرایی و نوشیدن آداب خاص خودشو داره و بسیار منحصر به فرده. قهوه ترک بوی مسحور کننده‌ای داره و اعتیاد آوره.

تهیه‌ی این قهوه تو خونه بسیار کار ساده‌ای هست. فقط کافیه مراحلی که گفته می‌شه دنبال کنید.

ابتدا قهوه و آب را با هم داخل ظرف مخصوص قهوه ترک (قهوه جوش مسی) مخلوط کنید. از یک قاشق چای‌خوری برای ترکیب قهوه آسیاب شده با آب سرد استفاده کنید. و آهسته آب و قهوه رو هم بزنید تا کاملا با هم ترکیب بشن.



:: بازدید از این مطلب : 325
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : coffee

ممنون میشم اگه کسی الان بتونه به من کمک کنه خوب ، اول از همه مهم است بدانید که من یک مبتدی هستم و فقط در خانه و هنگامی که دوستانم دوست دارم قهوه ای درست می کنم. تجهیزات من: Profitec Pro 300 (دیگ بخار دوتایی) و آسیاب Eureka Mignon Specialita است. من از دستگاه قهوه و چرخ چرخ بسیار خوشحالم.

برای ساده نگه داشتن سوال و به منظور سؤال من به شما اجازه می دهیم هنگام بیرون کشیدن عکس ، آن را با نسبت 2: 1 نگه دارید ، این کار درک من را برای شما راحت تر خواهد کرد. من می دانم که انواع مختلفی از نسبت های مختلف وجود دارد و همه بسیار ذائقه ذهنی و شخصی هستند ، اما برای بحث در مورد سوال من ، می خواهم آن را در 2: 1 نگه دارم.



- برای یک اسپرسو سینگل : 12 گرم دوز در 7 لیتر پرتفیلتر تک اسپوت با 24 گرم خروجی در 26 ثانیه.
- برای اسپرسو دبل: 18 گرم دوز در 14 گرم پرتافیلتر اسپوت دوتایی با 36 گرم خروجی در 26 ثانیه.

مسئله / سؤال من این است: از آنجا که 95٪ از وقت من فقط برای من در خانه قهوه درست می کنم ، از پرتفیلتر منفرد استفاده می کنم و همانطور که در بالا گفته شد نتیجه بسیار مطلوبی را می گیرم. در حال حاضر خوب است ، اما وقتی بعضی اوقات می خواهم اسپرسو شلیک کنم و از پرتفیلتر دوتایی استفاده می کنم ، خروجی 36 گرم را در حدود 18 ثانیه می گیرم ... وااااای سریعتر از تک اسپوت و این باعث کشته شدن من می شود زیرا نباید اینگونه باشد به معنای واقعی کلمه ، من همین الان یک شات با تک قایق و قهوه درست می کردم ، بعد از آن شلیک بعدی می خواهم یک شات دوتایی داشته باشم و از اسپوت دوبل استفاده می کنم که نتیجه خیلی سریع تری می گیرم ... من به سادگی نمی گیرم آی تی!

منظور من این است که آیا من می خواهم از هر اسپوت به اسپوت دوتایی ، هر بار کهکشان را انجام می دهم؟ این دیوانه خواهد بود !!!؟ بنابراین ، اگر من یک اسپرسو را می خواهم و دوست دختر من اسپرسو مضاعف می خواهد ، آیا باید تنظیم چرخ را تغییر دهم و تمام شماره گیری را در مراحل انجام آن شلیک دوتایی انجام دهم ؟؟؟ همچنین ، به دلیل اینکه من یک باریستای خانگی هستم و قهوه خود را خیلی کم انجام می دهم ، نمی خواهم قهوه را بیش از آنچه نیاز دارم هدر دهم ، به عنوان مثال: من نمی خواهم اسپرسو های مضاعف را فقط وقتی بخواهم انجام دهم یک اسپرسو ، من نمی خواهم هر وقت یک فنجان قهوه را هدر دهم وقتی می دانم فقط یک قهوه می نوشم ....

تفاوت سینگل اسپرسو و اسپرسو دوبل

برای اینکه واضح باشم ، من از پرتفیلترهای اصلی و سبدهای Profitec 300 استفاده می کنم و دستگاه فقط 2 هفته عمر دارد .. شاید فکر می کردم ممکن است این باشد که سوراخ های موجود در سبد 14 گرم بزرگتر از سبد 7 گرم باشد و بنابراین خروجی خیلی سریعتر از سبد 14 گرم در مقایسه با سبد 7 گرم است حتی اگر قهوه دقیقاً یکسان باشد ؟؟؟؟ اما فکر نمی کنم اینطور باشد زیرا همانطور که گفتم دستگاه کاملاً جدید است و من تعجب خواهم کرد که سبدها دارای اندازه های مختلف سوراخ باشند ... اگر اینگونه باشد ، آیا راهی وجود دارد که نیازی به آن نباشد در حال تغییر کردن و تنظیم مجدد همه چیز دوباره وقتی که من در حال تغییر به portafilter تک به دو برابر portafilter هستم؟




:: برچسب‌ها: اسپرسو ,
:: بازدید از این مطلب : 347
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 2 دی 1398 | نظرات ()